середа, 29 березня 2017 р.

Тема. Роль харчування для здоров’я. Адекватне якісне харчу­вання
Мета: дати учням поняття про групи їжі; ознайомити із прави­лами адекватного якісного харчування;
            розвивати у дітей інтерес до вітамінних продуктів та прагнення дбайливо ставитися до влас­ного
            здоров’я
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки і сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня! –
Бажаєте ви, бажаю вам я!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
— Як ви вважаєте, для чого людина щодня вживає їжу?
(Їжа постачає до організму людини поживні речовини, які допомагають йому рости й розвиватися.)
— Сьогодні на уроці узнаємо, яку роль відіграє харчування для здоров’я, а також дізнаємося про адекватне якісне харчу­вання.
ІІІ. Робота над матеріалом теми.
1. Робота за підручником (С. 28)
—  Існують чотири групи їжі, яку ми вживаємо:
хлібо­булочні вироби і крупи;
овочі і фрукти;
молоко і молочні продукти;
м’ясо, риба, бобові продукти, яйця.
— Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, що належать до різних груп їжі.
— Розкажіть, яка їжа вам найбільше смакує.
Висновок: їжа повинна бути різноманітною.
2. Релаксаційна пауза
— Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. (Звучить музика.)
— Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно роз­ташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо, повільно пливе у високості. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. Перед нами безкрає небо, а внизу – земля, багата річками, лісами, нивами, садами. А он там ви бачите матусю, що готує ваші улюблені наїдки. Тут хмарка починає спускатися вниз. Мандрівка скінчилася, малята. Розплющуємо очі. 
— Як ви розумієте вислів «добра страва»? (Смачна, корисна)
— Добра — це значить така, що допомагає людині бути здоровою, сильною, ро­зумною. Добра означає також смачну, корисну стра­ву.
— А чи завжди смачна їжа є корисною? Це ми зараз з’ясуємо.
3. Робота на картках
«Так чи ні»











— Які продукти зображено? (Пшоно, фрукти, горіхи, кока-кола, морозиво, молоко, мед, чіпси, йогурт, сіль)
— Які з них корисні, а які — ні? Зафарбуйте відповідь «ні» чер­воним, а «так» — зеленим кольором.
— Отже, що краще для здоров’я: з’їсти тістечка й цу­керки, чи полуниці, сливи й виноград? Чому? (Бо фрукти багаті вітамінами.)
— Слово вітаміни походить від латинського слова «віта» — життя. Назва ця не випадкова. Якщо в організмі не вистачає вітамінів, людина хворіє.
Висновок: щоб добре рости та не хворіти, слід вживати багату на вітаміни їжу. Це овочі, фрукти, молочні продукти.
Фізкультхвилинка
Федір фрукти полюбляє,
Вітаміни споживає.
Федір добре знає: фрукти —
Вітамінні продукти.
(Учні 3–4 рази повторюють вірш, змінюючи ім’я героя на влас­не, а в кінці замість імені вживають слова «Всі ми...».)

4. Робота з підручником (С. 29)
1) Відгадування загадок.
• Народився із землі,
Зарум’янивсь на вогні
І з’явився на столі
До борщу тобі й мені. (Хліб)
• Сидить дівка у коморі,
А коса її — надворі. (Морква)
— Які ще загадки про продукти харчування ви знаєте? (відповіді дітей)
2) Правила харчування.
• Їж через кожні три–чотири години в один і той самий час.
• Вживай теплі страви.
• Добре пережовуй їжу.
• Не розмовляй під час вживання їжі.
• Вечеряй не пізніше як за півтори–дві години до сну.
— Розгляньте малюнки. Назвіть зображені на них продукти. По­міркуйте, яка їжа корисніша для здоров’я. Чому?
Висновок: щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила, їх потрібно виконувати самому й переконувати інших у необхідності вживання корисних продуктів.
5. Тест «Так чи ні»
  • Ти повинен вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає твоє здоров’я.
  • Тобі корисно їсти лише макарони.
  • Ти повинен вживати більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів.
  • Тобі корисно їсти смажену м’ясну їжу.
—  Назвіть корисні продукти. Яка їжа, зображена на них, найбільше вам смакує?
Висновок: вживайте різноманітну їжу, щоб збагатити свій ор­ганізм вітамінами та корисними речовинами, необхідними для нор­мального росту і розвитку.
6. Робота за підручником (С. 30)
— Розгляньте малюнок.
— Що роблять діти?
— Поміркуйте, хто правильно поводиться за сто­лом, а хто — ні.
— Як ви поводитеся за столом удома і в гостях?
—  Не можна їсти на ходу. Їсти треба тільки за столом.
Правила поведінки за столом
• Не пустуй за столом.
• Не можна розмовляти з наповненим ротом.
• Не тягнися за їжею через увесь стіл.
• Не розхитуйся на стільці.
• Не їж зі спільних тарілок та не пий зі спільних пляшок.
• Їсти потрібно красиво, культурно.
Висновок: за столом слід поводитися чемно.
7. Робота з прислів’ям
— Як ви розумієте зміст прислів’я?
Хворому і мед гіркий.
IV. Підсумок уроку


— Чим є для людини їжа?
— Чому треба вживати різноманітну їжу?
— Чому шкідливо вживати багато солодощів?
— Для чого людині потрібні вітаміни?
— Яка їжа багата на вітаміни?
— Які правила харчування ви запам’ятали?
— Чи достатньо знати правила, щоб рости здоровим?
— Як треба поводитися за столом?
— Як ви поводитеся за столом удома і в гостях

Немає коментарів:

Дописати коментар